مزرعه ی سبز
انجمن علمی مهندسی کشاورزی پیام نور دزفول 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

چت باکس


عکس های خارق العاده از جزیره زیبای بالی در اندونزی
جزیره بالی یا جزیره خدایان، جزیره کوچکی از بزرگترین مجمع الجزایر جهان یعنی کشور اندونزی است. این جزیره دو اقیانوس آرام و هند را به هم پیوند داده است و در نتیجه این وصلت خود از آب و هوای بسیار متفاوتی برخوردارگردیده است و مثل بسیاری از جزایر دیگراندونزی، دنیای مخصوص به خودش را دارد.
 
عکس های خارق العاده از جزیره زیبای بالی در اندونزی
 
دنیائی که این نام این جزیره را در فهرست برترین مقاصد توریستی جهان قرار داده است. این جزیره جمعیتی حدود سه میلیون نفر داشته که قریب به اتفاق ساکنان آن اهل اندونزی هستند اما در سالهای اخیر بدلیل رشد فراوان صنعت توریست بسیاری ازاسترالیا و اروپا هم به این جزیره مهاجرت نموده و در بالی کار و زندگی می کنند.
 
عکس های خارق العاده از جزیره زیبای بالی در اندونزی
 
این جزیره که مساحتی بالغ بر ۵۶۲۰ کیلومتر مربع را پوشش داده است، از لحاظ آتش فشانی فعال بوده و خاک آن برای کشاورزی بسیار حاصلخیز. اما سوگولی کوههای بالی کوه آگانگ که مادر کوه ها نامیده می شود آتشفشانی فعال بوده که ارتفاعی بیش از ۳۰۰۰ متر دارد. در شمال و جنوب کوه های مرکزی این جزیره زمین های بسیاری حاصلخیزی برای کشاورزی وجود دارد که از آن برای کاشت برنج استفاده می کنند.
 
عکس های خارق العاده از جزیره زیبای بالی در اندونزی
 

ادامه مطلب
[ سه شنبه 10 تير 1393 ] [ 18:28 ] [ نگار رحم خدا ]

اس ام اس تبریک ماه مبارک رمضان

 

السلام علیک یا شهر الله الاکبر و یا عید اولیائه

در ماه پر خیر و برکت رمضان برایتان قبولی طاعات و عبادات را آرزومندم ...

التماس دعا

عازم یک سفرم ، سفری دور به جایی نزدیک


سفری از خود من تا به خودم


مدتی هست نگاهم به تماشای خداست و امیدم به خداوندی اوست …

[ یک شنبه 8 تير 1393 ] [ 18:14 ] [ نگار رحم خدا ]

یک ماده موجود در چای سبز - که ضدسرطانی شناخته شده است - از بروز بیماری مغزی آلزایمر نیز پیشگیری می کند.
دانشمندان یک ماده آنتی اکسیدان گرفته شده از چای سبز را با نام EGCG به موشها تزریق کردند و دریافتند این ماده تولید پروتئین بتا-آمیلوئید را کاهش می دهد. این پروتئین باعث تشکیل پلاکهایی می شود که در مغز مبتلایان آلزایمر انسداد ایجاد می کند. چند ماه بعد از تزریق ، تشکیل پلاک تا ۵۴درصد کاهش یافت.


البته از آنجا که عناصر دیگری در چای سبز موجود است که مانع از فواید EGCG می شود ، نوشیدن چای سبز میزان تشکیل پلاکها را در مغز کاهش نمی دهد ولی در عوض مصرف قرصهای مکمل حاوی EGCG می تواند مفید واقع شود. سایر تحقیقات نشان داده است این ماده از بروز برخی سرطان ها پیشگیری می کند و می تواند از گسترش ویروس عامل ایدز نیز جلوگیری کند.
منبع:
 
[ پنج شنبه 5 تير 1393 ] [ 19:26 ] [ نگار رحم خدا ]
[ دو شنبه 2 تير 1393 ] [ 23:42 ] [ نگار رحم خدا ]

آکواپونیک شاخه ای مشترک بین علوم شیلات و باغبانی است. در این روش با یک تیر دو نشان می زنند؛ یعنی در یک سیستم، هم آبزی و هم گیاه پرورش می دهند.به عبارت دیگر،آکواپونیک علم تلفیق تولید ماهی و گیاه در یک رابطه همزیستی است که پساب ماهی به عنوان کود برای گیاه مورد استفاده قرارگرفته و آب تصفیه شده توسط گیاه هم به استخر پرورش ماهی ها انتقال می یابد .

منبع:
گروه مشاوران جوان کشاورزی استان خوزستان


ادامه مطلب
[ یک شنبه 1 تير 1393 ] [ 9:39 ] [ نگار رحم خدا ]

علم کشاورزی: ادویه‌ها از دیر باز خواص گیاهی و شفا بخش برای انسان‌ها داشته‌اند و در دوره‌های مختلف زندگی از آن برای رنگ و طعم غذاهایشان استفاده می‌کردند.

زردچوبه جزء ادویه‌های معروفی است که بدن را از بسیاری از بیماری‌ها محافظت می‌کند و سلول‌های سرطانی را در بدن متوقف می‌کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند استفاده کردن این ادویه پر خاصیت در مغز باعث بهبود و افزایش عملکرد مغز می‌شود و قدرت یادگیری ذهن را برای مسائل درسی و ریاضی در کودکان افزایش می‌دهد.

گفتنی است، آلزایمر و فراموشی از دیگر مشکلات شایع مغزی است که در سالمندان بیشتر است، از این رو با اضافه کردن مقدار زیادی از این ادویه در هر وعده غذایی سالمندان می‌توان روند پیری را کاهش داد و آلزایمر و فراموشی را به تاثیر انداخت.

نتایج مطالعات نشان می‌دهند زردچوبه باعث "افزایش جریان خون" در مغز می‌شود و از قدیم به علت خاصیت‌های دارویی زیادی که دارد از آن برای کاهش درد مفاصل و درد‌های استخوانی نیز استفاده می‌کردند.

منبع:

 

 

 

[ شنبه 31 خرداد 1393 ] [ 10:37 ] [ نگار رحم خدا ]

پتروکارپوس آنگولنسیس، نام گونه ای از درخت ساج است که در کشورهای آفریقایی یافت می شود و نکته جالب در خصوص آن این است که شیره این درخت شباهت بسیاری به خون جانداران دارد، اما به دلیل مصارف دارویی از این شیره در جهت ساخت داروهای بسیاری استفاده می شود.





[ شنبه 31 خرداد 1393 ] [ 10:25 ] [ نگار رحم خدا ]

به گزارش علم کشاورزی به نقل از ایسنا: این گیاه رینورانیکلی‌فرا (Rinorea niccolifera) نام دارد و توانایی‌اش در جذب فلز نیکل بالا است. این گیاه تا 18 هزار گرم در تن از این فلز را در خود جای می‌دهد. در سراسر جهان فقط 450 گونه گیاه با این خاصیت وجود دارند.

دکتر مرلین، محقق فیلیپنی می گوید: در بخش غربی لوزون واقع در فیلیپین منطقه‌ای شناخته شده وجود دارد که خاکی دارای فلزات غنی است. استفاده این گیاه از خاک موجب حذف فلزات سنگین از خاک می‌شود. 

[ شنبه 31 خرداد 1393 ] [ 10:16 ] [ نگار رحم خدا ]

آب و هوای مناسب زعفران:
زعفران گیاهی است نیمه گرمسیری و در نقاطی که دارای زمستانهای ملایم و تابستان گرم و خشک باشد بخوبی می روید

  مقاومت زعفران در مقابل سرما زیاد است و لیکن چون دوران رشد آن مصادف با پائیز و زمستان و اوایل بهار است طبعا در این ایم به هوای مناسب و معتدلی نیاز دارد. در دوره خواب یا استراحت گیاه (تابستان) بارندگی یا آبیاری برای آن مضر است بنابراین کشت و کار آن در مناطق گیلان و مازندران و مناطق گرم جنوب کشور معمول نیست. اراضی آفتاب گیر و بدون درخت که ضمنا در معرض بادهای سرد نیز نباشد برای رشد زعفران مناسب است. با این وجود در برخی از روستاهای بیرجند و قاین در زیر سایه بوته های زرشک و درختان بادام که در تابستان کمتر آبیاری می شوند کاشته می شود.
حداکثر دمای این گیاه بین 40 تا 35 درجه سانتی گراد و در ارتفاع بین 1300 تا 2300 متر از سطح دریا عملکرد خوبی را نشان داده است.

منبع :

http://www.sabziran.ir/index.php?action=page&pid=1805


ادامه مطلب
[ شنبه 31 خرداد 1393 ] [ 10:9 ] [ نگار رحم خدا ]
[ شنبه 31 خرداد 1393 ] [ 9:24 ] [ نگار رحم خدا ]
صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 28 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

سلام به همه ی مخاطبین وب مزرعه ی سبز... حرفی ندارم جز آرزوی سرسبزی امیدهایتان... ویک دنیا سپاس به خاطر حضور سبزتان... دبیر انجمن کشاورزی
آرشيو مطالب
خرداد 1395
ارديبهشت 1395 اسفند 1394 آذر 1394 آبان 1394 تير 1394 خرداد 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 دی 1391
امکانات وب