مزرعه ی سبز
انجمن علمی مهندسی کشاورزی پیام نور دزفول 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

چت باکس


 

  علائم کمبود ازت:

 

علائم کمبود پتاسيم:

 

 

علائم کمبود کلسيم:

 

 

 

 

علائم کمبود منيزيم:

 

 

 

 

علائم کمبود آهن:

 

 

 

 

علائم کمبود بور:

 

 

 

علائم کمبود منگنز:

 

 

 

 

علائم کمبود موليبدن:

 

 

 

 

[ شنبه 22 شهريور 1393 ] [ 13:5 ] [ نگار رحم خدا ]
جان فدای حرمت یار خراسانی من
چاره درد و غم و رنج و پریشانی من
می رسد نغمه ات از سبزترین پنجره ها
ای تو آرام دل خسته و طوفانی من
میلاد امام رضا علیه السلام مبارک باد
[ یک شنبه 16 شهريور 1393 ] [ 20:37 ] [ نگار رحم خدا ]

اخیراً کتاب بسیار ارزشمند مبانی و مفاهیم روش­های آزمایشگاهی در بیوشیمی، فیزیولوژی و سم شناسی حشرات تألیف اساتید ارجمند دکتر وحید حسینی نوه و دکتر محمد قدمیاری به چاپ رسیده است.

مبانی و مفاهیم روش¬های آزمایشگاهی در بیوشیمی، فیزیولوژی و سم شناسی حشرات

این کتاب انتشارات دانشگاه تهران بوده و قیمت آن 27 هزار تومان است.

مختصری از مطالب کتاب به شرح ذیل است:

این کتاب با شرح مختصری از روش­های مورد استفاده در زمینه بیوشیمی، فیزیولوژی و سم شناسی حشرات به شیوه درست و عملی انجام این روش‌ها می‌پردازد. در این کتاب تلاش شده است که مطالب تا آنجا که ممکن است به زبان ساده و با ارایه مثال‌های متعدد و همچنین نتایج حاصل از پژوهش­های نویسندگان کتاب بیان شود. کتاب «روش‌ها در بیوشیمی، فیزیولوژی و سم‌شناسی حشرات» دربردارنده 9 فصل است. فصل نخست به بررسی ایمنی آزمایشگاهی و نکات لازم برای یک پژوهشگر پیش از شروع آزمایش می‌پردازد. فصل دوم کتاب سعی بر معرفی مهم­ترین لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی و روش­های معمول مورد استفاده در آزمایش­های بیوشیمی، فیزیولوژی و سم‌شناسی حشرات دارد. فصل سوم شرحی جامع و مفید بر تهیه محلول‌ها و بافرها به زبانی ساده است. فصل چهارم روش‌های مهم در تعیین غلظت پروتیین یک نمونه را ارایه می‌کند. فصل پنجم به مبانی آنزیم‌شناسی کاربردی با ارایه مثال‌های‌ متعدد در این زمینه می‌پردازد. فصل ششم روش‌های کاربردی سنجش آنزیم‌های مختلف بدن حشرات را شرح می‌دهد. در فصل هفتم جنبه‌های مختلف مهمترین و معمول‌ترین انواع الکتروفورز پروتئین‌ها ارایه شده است. فصل هشتم دربردارنده شیوه‌های بررسی و آشکارسازی فعالیت آنزیم‌های مختلف در ژل (زایموگرام) است که یکی از جنبه‌های مهم در دانش بیوشیمی، فیزیولوژی و سم‌شناسی حشرات می‌باشد. فصل نهم که حجیم‌ترین فصل کتاب است به  چگونگی انجام زیست‌سنجی آفت‌کش‌ها و شیوه درست آنالیز داده­های زیست سنجی پرداخته است که یکی از نیازهای اساسی برای علاقمندان می­باشد.

آرزوی توفیق روزافزون برای نویسندگان محترم دارم.

[ چهار شنبه 12 شهريور 1393 ] [ 19:15 ] [ نگار رحم خدا ]

جنگ حشرات

[ چهار شنبه 12 شهريور 1393 ] [ 19:13 ] [ نگار رحم خدا ]

این روز‌ها سکتهٔ مغزی و سکتهٔ قلبی در بین سنین مختلف خیلی شایع شده است اما هر مشکلی راه حلی هم دارد: موز سرشار از پتاسیم است و برای همین خطر سکتهٔ مغزی را کاهش می‌دهد.....

بر اساس بررسی‌های محققان سازمان جهانی سلامت، میزان مناسب پتاسیم در بدن خطر سکتهٔ مغزی را به میزان ۲۴ درصد کاهش می‌دهد و از آنجایی که موز سرشار از پتاسیم است (هر ۱۰۰ گرم موز ۴۱۳ میلی گرم پتاسیم دارد) مصرف منظم آن برای سلامت عروق بسیار مفید است. محققان نتایج ۳۳ بررسی را گردآوری کرده و به این نتیجه رسیدند افزایش میزان دریافت پتاسیم در افراد بزرگسال فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را کاهش می‌دهد بدون اینکه تأثیر منفی روی تجمع چربی خون و یا عملکرد کلیه‌ها داشته باشد....

 

میزان دریافتی پتاسیم برای بهره‌مندی از خواص آن بین ۹۰ تا ۱۲۰ میلی مول در روز تخمین زده شده است. محققان همچنین تاکید می‌کنند که مصرف زیاد پتاسیم (سقف مصرف آن ۳۵۰۰ میلی گرم در روز است) برای بیشتر مردم که عملکرد کلیوی نرمالی دارند مفید است و می‌تواند باعث کنترل فشار خون بالا و پیشگیری از خطر سکتهٔ مغزی شود.

منبع :شبکه ایران

 

[ دو شنبه 10 شهريور 1393 ] [ 19:20 ] [ نگار رحم خدا ]


اس ام اس ولادت حضرت معصومه(س)

 

برآيينه جمال داور صلوات

بر روشني چشم پيمبر صلوات

برحضرت معصومه فروغ سرمد

بر دسته گل موسي جعفرصلوات

===========================

میلاد نور دیده رضا، کعبه دل‏ها، حضرت معصومه علیهاالسلام خجسته باد!

دخترای گل ایران زمین روز شما هم مبارککککککککککک

میشــــه اسـم پاکتو رو دل خـــــدا نوشت

میشه با تو پر کشید تــــوی راه سرنوشت

میشـــه با عطـر تنت تا خــــود خـدا رسید

میشــه چشــم نازتو رو تن گلهــــا کـشید

روز دختر مبارک

 

[ جمعه 5 شهريور 1393 ] [ 21:14 ] [ نگار رحم خدا ]

روبات بالا رو درخت خرما

از: پروفسور بهروزی لار

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلا می شوشتر

[ جمعه 7 شهريور 1393 ] [ 1:7 ] [ نگار رحم خدا ]

روبات بالا رو درخت خرما

 

از: پروفسور بهروزی لار

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلا می شوشتر

BehrooziL@yahoo.com

 

چکیده

بالا روی از درخت خرما برای تیمار آن کاری مشکل و خطرناک است که  باید بین 5 تا 7 بار در فصل تولید خرما انجام گیرد. جوانان رغبتی به این کار نشان نمی دهند و پیران انرژی کافی ندارند. بنابراین یک وسیله ی موتوری لازم است که از درخت بالا رفته و کارگری را نیز با خود بالا ببرد.

                 روباتی به وسیله بهروزی لار طراحی و قسمتی از آن ساخته شده است که بالا روی انسان را دقیقا شبیه سازی می نماید. تنها تفاوت در آن است که به جای 4 دست و پا دارای 6 دست و پا است. ماشین از سه قسمت اساسی زیر ترکیب می یابد: (1) واحد کنترل، (2) واحد هیدرولیکی و (3) قسمت های مکانیکی. ماشین را به سه طریق کنترل از راه دور، خودکار با فشار دادن یک کلید برقی یا با دست کارگر سوار برآن به کار انداخت. یک بلوک هیدرولیکی، حرکات دست و پای ماشین را شبیه سازی نموده و انجام می دهد. با سوپاپ های کنترل هیدرولیکی ماشین می تواند از درخت بالا رفته یا پایین آید. اندام های مکانیکی شامل یک شاسی است که یک موتور بنزینی kW 5 و یک کارگر را با خود حمل نموده و تکیه گاه دست ها و پاها می باشد.

                 ماشین را که به اندازه ی جثه یک کارگر عادی است می توان روی فرغانی با دست صرفنظر از فاصله بین درختان از یک درخت به درخت دیگر برد. ماشین می تواند یک درخت 15 متری را در کم تر از 5/2 دقیقه بالا رود که بسیار سریع تر از حرکت کارگر است. هزینه آن نیز کم تر از هزینه کار کارگری است. بلوک هیدرولیکی ساخته و آزمایش شده است که شبیه سازی دست و پای انسان را بخوبی انجام می دهد.

                 این ماشین شدیدا مورد نیاز کشورهای خاورمیانه تولید کننده خرما مانند عربستان سعودی، کویت، ایران، عراق، ایالات متحده عربی و اردن می باشد.

لازم به ذکر است که مقاله ی  طراحی روبات بالارو درخت خرما توسط پروفسور بهروزی لار در همایش بین المللی مونترال کانادا  به صورت سخنزانی ( Oral) انجام پذیرفته است.

 واز ایشان تقاضا شده است که در صورت امکان داوری پروژه های دانشجویی را که در کنار این همایش برگزار می شود به عهده بگیرند.

 

برای دیدن نسخه ی انگلیسی این مقاله و ارائه ی آن در همایش بین المللی کانادا به ادامه ی مطلب رجوع کنید.

واژه های کلیدی: روبات، بالارونده، نخل، خاورمیانه، روستا   


ادامه مطلب
[ جمعه 6 شهريور 1393 ] [ 23:36 ] [ نگار رحم خدا ]

فهرست مطالب

1-   اهمیت آفات انباری در جهان و ایران

2-    گروه بندی آفات انباری

3-    سخت بالپوشان

4-    پروانه‌ها

5-    سایر حشرات

6-    کنترل آفات حشره‌ای

7-    کنه‌‌های انباری و کنترل آنها

8-    جوندگان و کنترل آنها

9-قرنطینه آفات انباری و شرایط تاسیس انبار

10- تصاویر آفات انباری

10- منابع مورد استفاده

مقدمه

اهمیت آفات انباری در جهان و ایران

انبار کردن محصولات کشاورزی به منظور استفاده در سایر فصل‌های سال و یا جهت انتقال به سایر مناطق امری ضروری است. درصدی از مواد غذایی انبار شده در اثر عوامل مختلف زنده و غیر زنده از بین می‌رود. این زیان به سه گروه دسته‌بندی می‌شود: زیان کمی، کیفی و بهداشتی. آمار و ارقام سازمان‌های رسمی بین‌المللی و محلی نشان می‌دهد که هر سال مقدار قابل توجهی از تولیدات کشاورزی جهان سوم به وسیله آفات در انبارها از بین می‌رود و میلیاردها تومان زیان وارد می‌شود به عنوان مثال برخی از سوسکها مانند شپشه برنج و شپشه گندم می‌توانند در شرایط مناسب همه محتویات دانه‌های غلات را خورده و تنها پوست آنها را باقی گذارند یا خسارت سوسکهای حبوبات مانند سوسک چینی و چهار نقطه‌ای در برخی از موارد با اندازه‌ای شدید است که در مدت کوتاهی همه محصول را ازبین می‌برد.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 5 شهريور 1393 ] [ 18:30 ] [ نگار رحم خدا ]

 

لامپ های پرتقالی!

 

باتری های اسید سیتریک


برق داخل پرتقال از طریق یک واکنش شیمیایی بین اسید سیتریک و

میخ هایی که روی آن قرار دارد تأمین می گردد...

بدین ترتیب می توانید چراغ خوابی زیبا و کاملا گیاهی برای خود تهیه

کنید.

[ چهار شنبه 5 شهريور 1393 ] [ 18:21 ] [ نگار رحم خدا ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

سلام به همه ی مخاطبین وب مزرعه ی سبز... حرفی ندارم جز آرزوی سرسبزی امیدهایتان... ویک دنیا سپاس به خاطر حضور سبزتان... دبیر انجمن کشاورزی
آرشيو مطالب
خرداد 1395
ارديبهشت 1395 اسفند 1394 آذر 1394 آبان 1394 تير 1394 خرداد 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 دی 1391
امکانات وب