مزرعه ی سبز
انجمن علمی مهندسی کشاورزی پیام نور دزفول 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

چت باکس


 اعضای انجمن علمی مهندسی کشاورزی و محیط زیست دانشگاه پیام نور مرکز دزفول، روز دوشنبه مورخ 6/2/95 با هدف ارتقاء سطح علمی دانشجویان و آشنايي عملي با مباحث نظري مطالعه شده در درس هوا و اقلیم شناسی، با سرپرستی استاد محترم مدعو سرکار خانم الهام نامجو و 14 نفر از دانشجویان عضو انجمن به بازدید علمی از پايگاه هواشناسي، اداره تحقيقات هواشناسي كشاورزي صفي آباد شهرستان دزفول رفتند. در طول بازدید توسط جناب آقای مهندس کرمی از کارشناسان محترم پایگاه در خصوص خدمات پایگاه هواشناسی، آمارها و نحوه کارکرد دستگاه های موجود در پایگاه هواشناسی توضیحاتی داده شد و به سئوالات دانشجویان در خصوص مطالب بیان شده، پاسخ دادند.

 

 

[ یک شنبه 10 ارديبهشت 1395 ] [ 13:50 ] [ نگار رحم خدا ]

در روز پنج شنبه مورخ 9/2/95 براي آشنايي با بازار كار، کار آفريني و آشنايي عملي با مباحث نظري مطالعه شده در درس اصول مهندسی زهکشی در طول نيمسال تحصيلي، 20 نفر از دانشجويان عضو انجمن علمي مهندسی کشاورزی و محیط زیست دانشگاه پیام نور مرکز دزفول، با سرپرستي استاد محترم مدعو جناب آقای مهدی وفائی کیا به بازديد علمی از شرکت کشت و صنعت میان آب شهر شوش رفته و از قسمت های اداری و بخش های فنی شرکت، سد و کانال های آب رسانی مزارع نیشکر و نحوه زهکشی آنها بازدید نمودند. در هر قسمت از بازدید، مسئولان محترم در خصوص نحوه کار دستگاه ها و آمار کار خود، توضیحاتی داده و به سئوالات دانشجویان در خصوص مطالب بیان شده، پاسخ دادند.

[ چهار شنبه 9 ارديبهشت 1395 ] [ 9:39 ] [ نگار رحم خدا ]

اعضای انجمن علمی مهندسی کشاورزی و محیط زیست دانشگاه پیام نور مرکز دزفول، در روز یکشنبه مورخ 5/2/95 با هدف ارتقاء سطح علمی دانشجویان و آشنايي عملي با مباحث نظري مطالعه شده در درس طراحی منظره، چشم انداز، طراحی باغ و پارک با سرپرستی استاد محترم مدعو سرکار خانم الهام نامجو و 16 نفر از دانشجویان رشته های مذکور به بازدید علمی از«پارک خانواده» رفتند. این پارک که روزی خزانه ی ژنتیکی برای برداشت قلمه های سالم و با کیفیت درختان مرکبات بوده، امروز به پارکی جهت استفاده بانوان شهرستان دزفول برای ورزش و استفاده اردوهای تفریحی مدارس می باشد. پارک خانواده علاوه بر جنبه ی تفریحی، با داشتن فضای باغ های سنتی مطابق با فرهنگ شهری استان خوزستان، دارای جنبه ی اقتصادی نیز می باشد، در حال حاضر با حفظ گونه های متنوع در خود توانسته فضای خوب، صمیمی و آرامش بخشی را جهت استفاده خانواده ها به وجود آورد. در طول بازدید توسط استاد و کارشناسان محترم به سئوالات دانشجویان در خصوص مطالب بیان شده، پاسخ داده شد.

[ چهار شنبه 5 ارديبهشت 1395 ] [ 9:29 ] [ نگار رحم خدا ]
باغ زیبا و شگفت انگیز شناور روی آب در نیویورک (عکس)

باغی شناور در آب‌های حومه نیویورک، پرجمعیت ترین شهر امریکا می‌چرخد و میوه و سبزیجات مورد نیاز شهروندان را تامین می‌کند.

 

«بنیاد نیویورک برای هنر»، حامی مالی این طرح هدف از آن را تاکید بر حق شهروندان برای دسترسی و انتخاب مواد غذایی سالم اعلام کرده است.

باغ زیبا و شگفت انگیز شناور روی آب در نیویورک (عکس)

شهروندان می توانند در این باغ قدم بزنند و مواد غذایی مورد نیاز خود را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای بچینند.

 

این پروژه در واقع باغی است متشکل از 80 گونه گیاهی مختلف از جمله سیب، انگور فرنگی، پیاز، مارچوبه، سیب زمینی، توت فرنگی، کلم پیچ و زنجبیل که بر روی یک کشتی به ارتفاع بیش از 25 متر سوار شده است.

باغ زیبا و شگفت انگیز شناور روی آب در نیویورک (عکس)

گیاهان این باغ، ارگانیک هستند و بیشتر با آب باران آبیاری می شوند. در صورت نامساعد بودن هوا، کشتی جابجا می شود تا خود را به منطقه ای با آب و هوای مطلوب برساند.

 

در این باغ شناور همچنین فعالیت‌های اجتماعی و رویدادهای هنری از جمله آموزش و بحث آزادِ زیست محیطی برگزار می‌شود.

 

این باغ منحصر به فرد در فصل تابستان در 4 روز هفته میزبان حدود 300 بازدید کننده است.

 

[ شنبه 1 ارديبهشت 1395 ] [ 10:4 ] [ نگار رحم خدا ]

جشنواره ملی حرکت به منظور گردهمایی و رقابت انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور هر ساله توسط اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود. این اداره کل در نظر دارد پوستر نهمین دوره این جشنواره را از طریق اعلام فراخوان به دانشگاه های سراسر کشور انتخاب نماید. طرح های ارسالی پس از دریافت مورد ارزیابی قرار گرفته و به ترتیب زیر عمل خواهد شد.

- جایزه طرح برگزیده: ده میلیون ریال

- جایزه طرح شایسته تقدیر: سه میلیون ریال (حداکثر3 طرح)

خلاقیت در طراحی پوستر و تناسب اجزا پوستر با جشنواره ملی حرکت و انجمن های علمی دانشجویی مورد تاکید است.

 

طرح های پیشنهادی به آدرس  info@harekatfest.ir  و یا کانال انجمن های علمی دانشجویی در تلگرام به آدرس telegram.me/ssamsrt ارسال شود.

 

آخرین مهلت ارائه طرح: یکم خرداد 1395

با مراجعه به کانال رسمی انجمن های علمی دانشجویی در تلگرام می توانید فایل ها و لوگوهای مورد نظر برای طراحی را دریافت نمایید. 

پوستر دوره های قبل جشنواره ملی حرکت :

 

[ شنبه 22 ارديبهشت 1395 ] [ 9:26 ] [ نگار رحم خدا ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

سلام به همه ی مخاطبین وب مزرعه ی سبز... حرفی ندارم جز آرزوی سرسبزی امیدهایتان... ویک دنیا سپاس به خاطر حضور سبزتان... دبیر انجمن کشاورزی
آرشيو مطالب
خرداد 1395
ارديبهشت 1395 اسفند 1394 آذر 1394 آبان 1394 تير 1394 خرداد 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 دی 1391
امکانات وب